INTERVIEW WITH Lindsay Shoemake

LindsayShoemake

Parlami della tua carriera: come hai iniziato a lavorare nelle PR, come hai ottenuto la tua attuale posizione…
Nonostante la mia laurea sia in giornalismo, ho sempre saputo di essere portata per le Pubbliche Relazioni. Dopo aver sostenuto uno stage alla Caren West PR la scorsa estate, ho imparato così tanto relativamente al lavoro nella comunicazione da essermene letteralmente innamorata. Al momento sto lavorando nell’advertising, ma le PR rimangono sempre nel mio cuore: infatti il mio blog, That Working Girl, funge da piattaforma personale alla mia creatività e mi tiene costantemente allenata!

Quali sono, secondo te, le caratteristiche che deve avere una brava PR?Comunicazione chiara, spiccata curiosità verso le persone e un forte senso del business sono i must per eccellere nelle PR perchè non è soltanto importante dedicarsi alla promozione dei clienti, ma anche alla proprio. Il networking è la chiave per avere successo in questo settore, così come prendere l’iniziativa nel conoscere i veri influencers.

Qual è l’ispirazione alla base del tuo blog? Apparentemente That Working Girl è la risposta alla ricorrente domanda che faccio spesso a me stessa: che cosa mi appassiona veramente? Mi piace molto raccontare la mia esperienza professionale e condividerla con donne e blogger career-oriented come me. Nello scorso anno That Working Girl è cresciuto a dismisura relativamente a numero di lettori e followers, e sono convinta che questo sia soltanto l’inizio.

Come gestisci contemporaneamente lavoro e blog? Raccontami la tua giornata tipo. La mia giornata tipica comincia alle 7 e non finisce prima di mezzanotte (e non cambierei neanche una virgola!). Lavoro in agenzia dalle 9 alle 17.30 tutti i giorni, e, non appena esco dall’ufficio, mi precipito a casa per dedicarmi al blog davanti al mio pc. Inizialmente mi occupo della lettura delle email che ricevo a That Working Girl perché credo sia fondamentale il rapporto diretto con i miei lettori. Dopodiché mi concentro sullo creazione dei contenuti per il blog, in modo da avere sempre notizie e storie nuove e interessanti da pubblicare ogni giorno. Sinceramente lavorare in ufficio e gestire il blog è come avere due lavori paralleli, ma è così appagante!

Hai mai lavorato per un cliente italiano o europeo? Non ancora, ma mi piacerebbe molto! Credo che sarebbe estremamente interessante osservare come le Pubbliche Relazioni vengono gestite in altri paesi e sarebbe altrettanto stimolante confrontare le diverse esperienze con il metodo americano. Chi lo sa, magari presto mi capiterà un’occasione simile!

Quale pensi possa essere il futuro delle digital PR? Credo che il futuro delle Digital PR sia in costante evoluzione e che ci riserverà soltanto belle cose. Il raggio di influenza che attualmente hanno i social media non può che espandersi, e grazie al loro sviluppo è destinato a cambiare anche il modo con cui verranno gestiti i clienti di un’agenzia, magari con più creatività e sicuramente con un target da raggiungere sempre più vasto. Sono molto felice di essere entrata nel settore delle PR in questo momento e non vedo l’ora di vedere cosa succederà in futuro!

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Tell me something about your career: how you got into public relations, how achieved your current position,…  Although my degree is in journalism, I knew that I had the business smarts and passion to pursue a career in PR upon graduating. After completing a summer internship with Caren West PR in the summer of 2013, I learned so much about the inner workings of the industry and truly fell in love with the entire client-agency experience.
Although I’m currently working in advertising, PR still remains close to my heart and my blog, That Working Girl, serves as my creative outlet to still flex those PR muscles of mine after working hours.

What are the key skills to being a great PR? Clear communication, a sincere curiosity in people, and a great business ethic are musts in PR. To truly excel at PR, you not only have to know how to advocate for your client, but also for yourself. Networking is key in this industry, and it pays off to take the extra initiative to get to know influencers.

What inspired you to start your own blog? That Working Girl was the answer to a seemingly simple questions: “What is it that I am truly passionate about?” I’ve loved bearing witness to my own career trajectory, and I love helping other woman attain their biggest career goals. That Working Girl not only serves as a blog to inspire and motivate 20-somethings, but it also serves as powerful networking platform for other bloggers and career-oriented women. In the last year and a half, That Working Girl has grown exponentially in its readership and following, and I’m confident that it’s only up from here.

How do you manage working and blogging at the same time? Describe your typical work day. The typical workday for me begins at 7 a.m. and doesn’t stop until midnight – and I wouldn’t change a thing. I work my full-time job from 9 a.m. to 5:30 p.m. every day, and immediately get into blog mode the moment I return home and sit down at my laptop. My worknight begins with answering each and every email that I receive regarding That Working Girl – I think it’s so important to remain accessible to my readers, and to answer any of their questions. After that, I work on creating and scheduling content at least two days in advance, to ensure that I always have new content on the blog each morning and that I don’t get overwhelmed with pending tasks.
Working full-time and running a blog sincerely feels like I’m working two jobs each day, but it’s so fulfilling.

Have you ever worked for a European/ Italian client (or maybe you managed a PR trip in Europe)? If yes, what are the main differences with American ones?
I haven’t yet worked for any international clients, but I would absolutely love to! I think it would be so interesting to see how PR in other countries compares and contrasts to how we do business here in the states. Who knows? Maybe I will have that opportunity soon!

What do you think the future of digital media/PR is? I think the future of digital media and PR is ever-evolving, and only good things await us in the future. The sphere of influence that social media currently has is only going to expand, and our methods of supporting clients and building business is going to become much more crowd sourced and creative. Needless to say, I’m so grateful that I entered the industry at the time that I did, and I’m excited to see what’s next!